Veel Gestelde Vragen

Ik heb een beschadigd item ontvangen. Wat moet ik nu doen?

Wanneer je een beschadigd item hebt ontvangen, mag je ons hierover mailen. Het is belangrijk om in deze mail jouw ordernummer te vermelden en een foto toe te voegen waarop de beschadiging duidelijk zichtbaar is. Je mag deze versturen naar info@studioxenna.nl

Niet alle items die ik besteld heb zijn geleverd. Wat moet ik nu doen?

Wanneer het pakket dat je hebt ontvangen niet compleet is, willen wij je vragen om contact met ons op te nemen. Dit kan door middel van een mail naar info@xennastudio.nl

Zit er garantie op mijn aankoop?

Voor alle items die gekocht worden op onze webshop, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten

Vertoont jouw aankoop een klacht? Dan mag je ons hierover mailen. Het is belangrijk om in deze mail jouw ordernummer te vermelden en een foto toe te voegen waarop de klacht duidelijk zichtbaar is. Je mag deze versturen naar info@studioxenna.nl

Hoe plaats ik een bestelling?

1. Zoek op www.xennastudio.nl het gewenste artikel op.
2. Selecteer op de productpagina de gewenste kleur en maat.
3. Klik op de knop ”IN WINKELWAGEN” om het item in jouw winkelwagen te plaatsen.
4. Ga vervolgens naar de winkelwagen door rechtsboven in jouw scherm te klikken op ”NAAR WINKELWAGEN”.
5. Heb je een kortingscode of giftcard? Vul deze dan linksonder in bij het gelijknamige kopje.
6. Klik om jouw bestelling af te ronden op de knop ”VEILIG BESTELLEN”.
7. Doorloop vervolgens alle stappen in de betaalstraat.
8. Zodra jouw bestelling is geplaatst, ontvang je van ons een bevestiging per e-mail en gaan wij aan de slag met jouw pakket.

Is het mogelijk om items te reserveren?

Helaas is het niet mogelijk om items te reserveren. Een item is pas gereserveerd wanneer jouw bestelling helemaal is afgerond. Het kan hierdoor voor komen dat een item uit jouw winkelwagen verdwijnt, omdat deze niet meer op voorraad is. Je ontvangt hiervan altijd een melding bij het openen van jouw winkelwagen.

Het item dat ik wil hebben is niet meer op voorraad. Wordt deze nog aangevuld?

De items worden regelmatig aangevuld. Bij de overige collecties verschilt dit per item.

Door jezelf aan te melden voor de back in stock notificatie van het gewenste item, ontvang je een mail zodra het item weer op voorraad is verschenen op de webshop. Door het onderstaande stappenplan te volgen, maak je dit gemakkelijk in orde.

  1. Ga naar de productpagina van het gewenste item.
    2. Selecteer de gewenste kleur en maat.
    3. Vul jouw e-mailadres in en druk op ”OK”.
Is mijn bestelling goed binnengekomen?

Zodra jouw bestelling succesvol is afgerond, ontvang je per e-mail een orderbevestiging op het door jouw opgegeven e-mailadres. Wanneer jouw pakketje ons warehouse heeft verlaten, ontvang je een tweede mail met hierin de track en trace code. Met deze code kan je jouw pakketje volgen tot aan de bezorging.

Kan ik mijn adresgegevens wijzigen?

Zodra jouw bestelling geplaatst is, is het helaas niet meer mogelijk om jouw adresgegevens te wijzigen, tenzij je ons meteen een mail stuurt via deze link met jouw ordernummer.

Kan ik mijn bestelling wijzigen/annuleren?

Zodra jouw bestelling geplaatst is, is het helaas niet meer mogelijk om deze te wijzigen of annuleren.

Welke betaalwijzen zijn mogelijk?

Bij Xenna Studio winkel je veilig en betrouwbaar. Dit wordt onder andere gewaarborgd door Thuiswinkel. Jouw bestelling kan worden afgerond via de onderstaande betaalwijzen.

IDeal

Via deze betaalmethode reken je jouw bestelling direct af binnen de vertrouwde internetomgeving van jouw bank. Het aankoopbedrag wordt direct van jouw bankrekening afgeschreven.

Bancontact (alleen voor Belgische klanten)

Via deze betaalmethode reken je jouw bestelling direct af binnen de vertrouwde internetomgeving van jouw bank. Het aankoopbedrag wordt direct van jouw bankrekening afgeschreven.

Klarna

Via Klarna kun je jouw bestelling veilig achteraf betalen. Deze betaalmethode kost €1,95 en is beschikbaar voor klanten van 18 jaar en ouder. Klarna geeft jou de mogelijkheid de bestelling binnen 14 dagen te betalen. Let op! Achteraf betalen is niet voor iedereen mogelijk. Het kan helaas voor komen dat jouw bestelling wordt geweigerd door Klarna. Vanwege privacy-redenen wordt de reden van de weigering door Klarna niet aan Xenna Studiov rijgegeven.

Creditcard

Door in de betaalstraat voor de creditcard optie te kiezen, kun je de betaling van jouw bestelling nog even uitstellen. Kies bij het afrekenen van jouw bestelling voor de creditcardmaatschappij waar jij bij aangesloten zit. Volg vervolgens de stappen in de vertrouwde internetomgeving van de desbetreffende creditcardmaatschappij.

PayPal

PayPal is een handige methode om jouw bestelling snel en kosteloos af te ronden. Het enige waar jij over hoeft te beschikken is een geldig PayPal account met een gekoppelde betaalkaart. Volg de stappen in de vertrouwde omgeving van PayPal.

Het lukt mij niet om met Klarna te betalen. Wat moet ik nu doen?

Het kan helaas voor komen dat jouw bestelling wordt geweigerd door Klarna. Vanwege privacy-redenen wordt de reden van de weigering door Klarna niet aan Xenna Studio vrijgegeven. Voor meer informatie omtrent de weigering kan je het beste contact opnemen met de helpdesk van Klarna. Ga hiervoor naar www.klarna.com/nl/klantenservice of neem telefonisch contact op via het telefoonnummer 020 808 28 52.

Om jouw bestelling toch te ontvangen, raden wij je graag aan om een nieuwe bestelling te plaatsen en hierbij voor een andere betaalmethode te kiezen.

Mijn pakket is niet geleverd. Wat moet ik nu doen?

Het kan helaas voor komen dat jouw pakket wat vertraging heeft opgelopen bij de vervoerder. Wij adviseren je daarom graag om eerst de track en trace gegevens goed te controleren.

Mocht de informatie op de track en trace pagina niet juist zijn, neem dan gerust contact met ons op. Wij zullen dit dan voor je uitzoeken en, indien nodig, een onderzoek starten naar jouw pakket.

Moet ik verzendkosten betalen?

Wanneer je een bestelling boven de €50,00 plaatst, betaal je geen verzendkosten. Plaats je een bestelling met een totaalbedrag onder de €50,00 euro? Dan worden er verzendkosten van €4,99 in rekening gebracht.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Heb je jouw bestelling op een werkdag voor 17:00 uur geplaatst? Dan wordt deze dezelfde dag verzonden door PostNL (met uitzondering van zon- en feestdagen). 

Zodra jouw pakket door PostNL gesorteerd is in het sorteercentrum, ontvang je een verzendbevestiging met hierin de track en trace code waarmee je jouw pakket kunt volgen. Wanneer je niet thuis bent op het moment van bezorgen zal de bezorger het pakket proberen af te leveren bij jouw buren. Lukt dit niet, dan wordt het pakket naar ons logistiek centrum geretourneerd of, indien mogelijk, bij een PostNL-locatie bij jou in de buurt geleverd.

*Let op! Tijdens de sale periode of andere acties kan de bezorging van jouw pakket langer duren dan je wellicht van ons gewend bent. Zodra jouw pakket door PostNL is gesorteerd, ontvang je de track en trace gegevens per mail. Houd deze goed in de gaten voor actuele informatie over jouw pakket.

Ik heb een beschadigd item ontvangen. Wat moet ik nu doen?

Wanneer je een beschadigd item hebt ontvangen, mag je ons hierover mailen. Het is belangrijk om in deze mail jouw ordernummer te vermelden en een foto toe te voegen waarop de beschadiging duidelijk zichtbaar is. Je mag deze versturen naar info@xennastudio.nl

Niet alle items die ik besteld heb zijn geleverd. Wat moet ik nu doen?

Wanneer het pakket dat je hebt ontvangen niet compleet is, willen wij je vragen om contact met ons op te nemen. Dit kan door middel van een mail naar info@xennastudio.nl of neem telefonisch contact op via: +31 6 26384044

Mijn aankoop vertoont een klacht. Wat moet ik nu doen?

Wanneer jouw aankoop een klacht vertoond, mag je ons hierover mailen. Het is belangrijk om in deze mail jouw ordernummer te vermelden en een foto toe te voegen waarop de klacht duidelijk zichtbaar is. Je mag deze versturen naar info@studioxenna.nl

Mijn retourzending is niet verwerkt binnen 10 werkdagen. Wat moet ik nu doen?

De retourbevestiging kan helaas terechtkomen in jouw spam mailbox. We raden je daarom graag aan om deze goed te controleren.

Is jouw pakket meer dan 10 werkdagen geleden geretourneerd, maar heb je nog geen retourbevestiging ontvangen? Dan raden we je graag aan om ons te mailen via info@xennastudio.nl of telefonisch contact op te nemen via het telefoonnummer +31 6 26384044 Houd hierbij altijd jouw ordernummer en track en trace gegevens bij de hand. Zonder deze gegevens kunnen wij helaas niet garanderen dat wij de retour kunnen verwerken.

Hoe kan ik mijzelf afmelden voor de Xenna Studio nieuwsbrief?

Via het kopje ”Nieuwsbrief abonnementen” in jouw Xenna Studio account kan je jezelf gemakkelijk uitschrijven voor de nieuwsbrief. Dit maak je in orde door het vinkje bij ”Algemeen abonnement” weg te halen. Klik vervolgens op de knop ”OPSLAAN” om jouw wijziging toe te passen.

Hoe kan ik mijzelf aanmelden voor de Xenna Studio nieuwsbrief?

Je kan je onderaan de homepage aanmelden voor onze nieuwsbrief.

Hoe kan ik mijn accountgegevens wijzigen?

Je kan jouw accountgegevens gemakkelijk wijzigen door in te loggen op jouw Xenna Studio account. Jouw naam, mailadres en geboortedatum zijn te wijzigen onder het kopje ”Je accountinformatie”. Jouw adresgegevens en telefoonnummer kun je wijzigen onder het kopje ”Je adresboek”.

Zit er garantie op mijn aankoop?

Vertoont jouw aankoop een klacht? Dan mag je ons hierover mailen. Het is belangrijk om in deze mail jouw ordernummer te vermelden en een foto toe te voegen waarop de klacht duidelijk zichtbaar is. Je mag deze versturen naar info@xennastudio.nl

Is het mogelijk om een afgeprijsd item te retourneren?

Zowel items uit de nieuwe collectie, als afgeprijsde items mogen geretourneerd worden binnen de retourtermijn van 14  dagen.

Zorg ervoor dat je de producten ongedragen, onbeschadigd en voorzien van de aangehechte labels, retourneert. Wanneer een item niet voldoet aan deze eisen, kan deze worden geweigerd.

Kan ik mijn item(s) omruilen?

Het is helaas niet mogelijk om een item direct om te ruilen voor een ander item. Mocht je graag een andere kleur, maat of een geheel ander item willen ontvangen, dan raden wij jou graag aan om hiervoor een nieuwe bestelling te plaatsen en het item dat niet naar wens is te retourneren.

Ik heb gekozen voor Klarna als betaalwijze. Moet ik mijn factuur betalen wanneer ik mijn item(s) retourneer?

Je hoeft niet de volledige Klarna factuur te betalen wanneer je (een deel van) jouw bestelling retourneert. Om extra kosten te voorkomen is het belangrijk om jouw retour via de Klarna app aan te melden. Dit kan eventueel ook door telefonisch of via chat contact met hen op te nemen. Klarna zal dan de factuur voor jou pauzeren totdat jouw retour door ons is verwerkt.

Zodra jouw retourzending is verwerkt en je een retourbevestiging hebt ontvangen, zal ook de Klarna factuur worden aangepast. De aangepaste factuur ontvang je binnen 24 uur na de verwerking van jouw retour.

Wat zijn de kosten voor het retourneren van mijn item(s)?

Voor het retourneren van jouw Xenna Studio order rekenen wij een bedrag van €2,99. Dit bedrag zal in mindering gebracht worden op het door ons terug te betalen bedrag. Dit gereduceerde tarief geldt alleen wanneer je jouw retour laat versturen door PostNL.

Wanneer je met een andere vervoerder wenst te retourneren, zijn de volledige directe kosten voor het retourneren voor jouw eigen rekening.

Hoe kan ik mijn item(s) retourneren?

Volg voor een juiste afhandeling van jouw retour de onderstaande stappen.

Stap 1: Leg de items die je wilt retourneren samen terug in de verpakking. Stuur een mail of neem telefonisch contact op voor een retourformulier.
Stap 2: Plak de retoursticker op de bovenkant van de verpakking. Zorg ervoor dat er geen andere adressen meer zichtbaar zijn om verwarring bij de vervoerder te voorkomen.

Retourneren met PostNL:
Stap 3: Lever de verpakking in bij een PostNL-locatie bij jou in de buurt.
Stap 4: Bewaar de track en trace code die je bij de kassa krijgt wanneer je het pakketje afgeeft.

Waar vind ik het retourformulier?

Om het retourformulier opnieuw te ontvangen mag je een mail sturen naar info@xennastudio.nl of telefonisch contact met ons opnemen via het telefoonnummer +31 6 26384044. Wij zullen deze dan voor je opvragen bij ons logistiek centrum. Het retourformulier wordt vervolgens binnen twee werkdagen naar je verstuurd per e-mail.

Binnen hoeveel dagen kan ik mijn item(s) retourneren?

Je kan binnen een termijn van 14 dagen, vanaf het moment van ontvangst van je bestelling, zonder opgave van redenen van de aankoop afzien.

Je kan ook zonder voorafgaande mededeling de producten binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen. Hierbij is het wel van groot belang om het bijbehorende retourformulier toe te voegen aan het pakket. Je kunt het pakket terugsturen door het retourlabel te gebruiken wat je toegestuurd krijgt.

Zorg ervoor dat je de producten ongedragen, onbeschadigd en voorzien van de aangehechte labels, retourneert. Wanneer een item niet voldoet aan deze eisen, kan deze worden geweigerd.